Tipy na výlet

4 hodiny

Informace o trase

Nové Strašecí, Ruda, Lužná, Rakovník, Pustověty, Městečko, Křivoklát

Začínáme u zastávky vlaku, za kterou odbočíme doleva směrem k rybníku, kde se dostaneme na cyklotrasu č. 0102, po které pokračujeme do obce Ruda. Zde u kapličky odbočíme doprava a projedeme obcí směrem k hlavní silnici. Až se dostaneme na rozcestí pod Malým Louštínem, odbočíme doleva a připojíme se na lesní asfaltku, po které klesáme do Lužné. Další rozcestí, na které se dostaneme, bude Sládkův kříž. Zde se dáme doleva na silnici, přejedeme po mostě železnici a poté buď můžeme pokračovat rovně přes lesní cestu značenou jako CT 0102, nebo po CT 8168 směrem k muzeu železnic. Jakmile se dostaneme k Tyršovu koupališti, přejedeme hlavní silnici a následně za lávkou přes Rakovnický potok se vydáme po CT 303 (pravděpodobně v budoucnu bude změněna na 39). V případě, že po ní budeme pokračovat směrem vpravo proti proudu potoka, dostaneme se do historického centra města. Naše trasa ovem vede za lávkou doleva, kde si následujících 15 km užijete možná nejvíce z celého výletu, neboť vás provedou malebným údolím Rakovnického potoka po jedné z nejhezčích cyklotras v Česku. Až se dostaneme do Městečka, trasa přejde v hlavní silnici a poté pokračuje podél potoka k lesní cestě, kde naučná stezka odbočuje do úbočí svahu. Po ní se dá vystoupat přes místní rekreačně naučný areál do Amalína, kde u budovy Lesů ČR přejedete hlavní silnici a dáte se po silnici směrem k dětskému hřišti u kostela. Pod ním odbočte vpravo a po panelovce pokračujte asi 200 m. Jakmile minete parkoviště, dejte se doprava a sjeďte po svahu na dřevěnou lávku přes silnici. Za lávkou odbočíte doleva a po lesní nezpevněné cestě dojedete přímo k hradu Křivoklát.
start Nové Strašecí
50.1527172°N 13.9004281°E

Poslat dotaz

Pro zaslání dotazu je nutné se přihlásit