Tipy na výlet

Trek, MTB
2 hodiny

Informace o trase

Nenáročný okruh Slavkovským lesem vhodný pro všechny vyznavače cyklistiky

Vysoké sedlo najdete na silnici 212 spojující Lázně Kynžvart a Kynšperk nad Ohří. Název Vysoké nenese jen tak náhodou, neboť se nechází mezi dvěma nejvyššími vrcholky CHKO Slavkovský les, Lesným a Lysinou, které rozděluje pouhý metr výšky. Trasa začíná po Vlnité cestě značené jako E3, po níž budete mírně sjíždět první čtyři kilometry. Na rozcestí Hvězda se dáte vpravo a dorazíte na osadu Kladská s dominantou v podobě bývalého vojenského zámku. Za prohlédnutí také stojí naučná stezka vedoucí přes místní Národní přírodní rezervaci Kladské rašeliniště. Odsud budete pokračovat po cyklotrase 2135, která vás dovede na okraj obce prameny. Zde odbočíte vpravo na 2139, po které projedete kolem léčebných pramenů Fárská kyselka a Smraďoch, až se dostanete k rozcestí u Nimrodu, přes které budete pokačovat rovně a sjedete k vodní nádrži Mariánské Lázně. Na rozcestí s názvem Úpravna vody pojedete vpravo na trasu 2140 a začnete stoupat přes Duncanovu vyhlídku, rozcestí Pod Královým kamenem na Králův kámen – rozcestí. Tady opustíte 2140, vydáte se vlevo a za myslivnou se připojíte na silnici, po které budete pokračovat ve stoupání, až na rozcestí u Jedlí. Asi po půl kilometru, z ní odbočíte doleva na Bašusovu cestu, ta vás dovede k Uhlířskému rybníku, u kterého se napojíte na silnici směrem vpravo, abyste z ní mohli zrhuba o 200 metrl dál sjet vlevo na Hřebenovou cestu 2254. Ta vás provede pod kopcem Lysina až do místa startu ve Vysokém sedle. Celý výlet vede po zpevněných a převážně asfaltových cestách, absolutně tedy není náročný, co se terénu týká. První dvě třetiny jsou převážně z kopce, ta poslední naopak. Není problém si vybrat pro start jiné místo, ať už Kladskou, obec Prameny či začít u úpravny vody nad Mariánskými Lázněmi.
start Vysoké sedlo
50.0297647°N 12.6262731°E

Poslat dotaz

Pro zaslání dotazu je nutné se přihlásit