Tipy na výlet

3 hodiny

Informace o trase

okruh z Horního Maršova přes Horní Malou Úpu a Pomezní boudy

Trasa vede kompletně po asfaltu, vhodná je pro rodinný výlet, ale dá se využít i jako solidní trénink, jelikož v jejím průběhu nastoupáte přes 500 výškových metrů.
Začínáme na náměstí v Horním Maršově, z kterého vyjíždíme severním směrem po cyklotrase K1B podél Lysečinského potoka. Zrhuba po 2,5 kilometrech na křižovatce u penzionu Zvonička se dáme vpravo, opouštíme K1B a pokračujeme v mírném stoupání Albeřickým údolím. Po pěti kilometrech od startu se dostaneme na rozcestí Horní Albeřice ve výšce 737 m. n. m.. Zde se na naší cestu zprava napojí cyklotrasa K1A. Asi po 200 metrech od zmíněného rozcestí máme možnost navšítvit muzeum Vápenka mapující historický vývoj východních Krkonoš. V případě, že byste o návštevu měli zájem, tak si ovšem musíte s předstihem vyzvednout od objektu kliče v turistickém informačním středisku Veselý výlet, které najdete na Výjezdu z Maršova směrem na Pec p. Sněžkou. Za Vápenkou nás čekají tři kilometry prudšího stoupání, díky nimž se dostaneme až na Lysečinskou boudu. Pokračujeme stále po K1A a přes cestník sjíždíme do malebné osady Malá Úpa. U kostela odbočíme vpravo a po K24 se přes poslední kopec dne dostaneme na Pomezní Boudy. Odsud nás čeká příjemných 13 kilometrů sjezdu po silnici 252 přes Spálený Mlýn a následně 296 zpět do Horního Maršova.
Po cestě je mnoho možností vhodných pro odpočinek, či občerstvení. Za ty nejhezčí se dají považovat: rozcestí Cestník, Malá ůpa – kostel, nebo Pivovar Trautenberk na Pomezních Boudách, nejvýš položený pivovar v ČR.
start Horní Maršov
50.6585606°N 15.8197525°E

Poslat dotaz

Pro zaslání dotazu je nutné se přihlásit