Tipy na výlet

2.5 hodiny

Informace o trase

Kratší zato náročnější okruh východní částí Krkonoš, 33 km s převýšením 1050 m

Trasa téměř v celé své délce vede mimo silnice po zpevněných cestách, kompletně značených jako cyklotrasy. I když svou délkou ve vás asi velký respekt nebudí, věřte, že o to intenzivnější cyklistický zážitek vám poskytne. Především první dvě ze tří stoupání, které budete muset po cestě zdolat, jsou velice výživná a nabízejí velice kvalitní podmínky pro trénink. Začínáme v Horním Maršově, z náměstí vyjedeme po K1B, K26 směrem do Lysečinského údolí. Po prvním asfaltovém hupu a následném srovnání silnice odbočujeme za Roubenkou u Drahníků doleva do úbočí a začneme už pouze po K26 stoupat směrem na Dlouhý hřeben. Hned prvních asi 80 výškových metrů stojí opravdu za to, poté sklon lehce povolí a dá vám možnost na chvíli si vydechnout. Asi po 3,5 kilometrech od startu sjeďte vlevo z asfaltu, odbočka je značená, držíte se K26. Zde začíná druhá a taky dost přísná polovina úvodního kopce. Na první větší křižovatce ve výšce něco málo pod 1000 m. n. m. se držte vpravo, stále po cyklostezce K26, která vás dovede na rozcestí Cestník. Odtud budete pokračovat doleva po asfaltové silnici značené jako Cesta bratří Čapků nebo také K1A. Sjedete přes Lysečinskou boudu do Horních Albeřic, kde na rozcestí Vápenka zabočíte doleva a postupně se přes prudké pasáže po loukách a o něco mírnější v lese dostanete o čtvrt vertikálního kilometru výš na Rýchory. U Rýchorského kříže opustíte cyklostezku K1A a dále se budete držet znovu K26. Po necelém kilometru, na rozcestí Kutná – Rýchory se dáte druhou odbočkou vlevo a po K26 sjedete až na rozcestí Bystřice, kde se připojíte na silnici, po které budete pokračovat asi kilometr a půl, než vás z ní stále stejná cyklotrasa svede vpravo do Antonínova údolí. Následuje poslední a nejpříjemnější stoupání s převýšením cca 250 po pohodlné asfaltové silničce. Po čtyřech kilometrech se cesta zlomí a přes rozcestí Mánkova cesta, kde odbočíte vlevo, sjedete zpět do Horního Maršova.
Vyjížďka to je opravdu výživná, kdo jí dá pod dvě hodiiny a u toho stihne zkouknout všechny výhledy, tak má velký respekt u redakce!
start Horní Maršov
50.6585606°N 15.8197525°E

Poslat dotaz

Pro zaslání dotazu je nutné se přihlásit